×

warsztaty online, które zmienią Twoje życie na lepsze
Zaloguj
0

Brak produktów w koszyku.

Cytat: Lidia Jasińska - Tylko w fantazji kochającego mężczyzny…
Tylko w fantazji kochającego mężczyzny kobieta jest zarazem grzeszna i niewinna.
Lidia Jasińska

Fantazja kochającego mężczyzny łączy w kobiecie niewinność (bezpieczeństwo) z grzesznością (pożądanie), odzwierciedlając jego wewnętrzne sprzeczności i pragnienia.

Paradoks kobiecej natury w męskiej psychice:

Cytat Lidi Jasińskiej „Tylko w fantazji kochającego mężczyzny kobieta jest zarazem grzeszna i niewinna” wnika głęboko w złożone mechanizmy psychiki męskiej i procesy percepcji kobiecości. Jest to stwierdzenie, które podkreśla subiektywność doświadczenia miłości i intymności, a także projekcje, jakie mężczyzna może rzutować na swoją partnerkę. Kobieta jest tu niejako płótnem, na którym malują się wewnętrzne sprzeczności, pragnienia i lęki mężczyzny.

Od strony filozoficznej, cytat odwołuje się do platońskiej dychotomii między światem idei a światem zmysłowym, a także do freudowskiej koncepcji „Madonna-prostitute complex”. W fantazji mężczyzny kobieta staje się archetypem, idealnym ucieleśnieniem zarówno czystości, niewinności (symbolizującej bezpieczeństwo, miłość matczyną, nieskalane dobro), jak i grzeszności, pożądania (reprezentującej pasję, tajemnicę, zakazany owoc, seksualność). Te dwa bieguny, choć pozornie sprzeczne, w umyśle zakochanego mężczyzny nie tylko mogą współistnieć, ale wzajemnie się uzupełniać, tworząc obraz kobiety pełnej i pociągającej. To właśnie owa paradoksalna kompletność czyni ją obiektem fascynacji i pożądania.

Nie musisz już wybuchać ani udawać, że nic Cię nie rusza.

Czy Twój związek Cię wspiera,
czy wyczerpuje?

Czy wiesz, że relacje z matką są kanwą
dla wszystkich innych relacji, jakie nawiązujesz w życiu?

Prokrastynacja to nie lenistwo.
To wołanie Twojego lęku

Z perspektywy psychologicznej, fantazja jest tutaj przestrzenią, w której mężczyzna może eksplorować swoje własne, często nieświadome, impulsy i pragnienia. Niewinność może być odzwierciedleniem potrzeby bezpieczeństwa, stabilności, czy idealizowanych wspomnień z dzieciństwa. Grzeszność z kolei symbolizuje głęboko zakorzenione popędy seksualne, pragnienie zakazanego, a nawet eksplorację własnej męskości poprzez dominację lub poddanie. W akcie miłości, te projekcje stają się wzajemnie zależne, tworząc iluzję całości, w której kobieta jest jednocześnie źródłem bezpieczeństwa i intensywnej, nieokiełznanej namiętności. To nie jest zatem obiektywny obraz kobiety, lecz efekt złożonego procesu projekcji i idealizacji, który jest fundamentalnym elementem psychiki zakochanego.